10 טיפים לבתי עסק כיצד להיות יותר ירוקים -במינימום מאמץ!

עיריית תל אביב-יפו מעניקה "תו עירוני ירוק לעסקים", כאות להתנהלות עסקית ידידותית לסביבה. התו העירוני, מחבר בין האג'נדה הירוקה להתייעלות עסקית, מה שהופך אותו לאטרקטיבי במיוחד לבעלי עסקים שמחפשים פתרונות התורמים לרווחיות העסק שלהם ועל הדרך גם תורמים לשיפור איכות החיים והסביבה בעיר. 

מצרפים לכם 10 טיפים לבתי עסק כיצד להיות יותר ירוקים (במינימום מאמץ) –

1.     התקנת חסכמים בברזים – חוסך ליטרים רבים של מים בכל יום, ומאות שקלים בשנה!

2.     מסך אוויר / פלסטיק בכניסה – מייעל את פעולת ויסות הטמפרטורה ומאפשר למיזוג לעבוד ביעילות רבה! מעל שליש מעלויות החשמל של העסק מושקע במיזוג האוויר, וכך אפשר להפחית זאת משמעותית.

3.     רכישה של חומרי גלם מקומיים – מצמצם שינוע בין-יבשתי שגורם לזיהום אוויר ומים משמעותי, וגם מייקר את העלות של המוצרים. 

4.     שימוש באור טבעי במקום מנורות ואם כבר מנורות עדיף לעבור לנורות לד חסכוניות – חוסך בעלויות החשמל וגם מאפשר אווירה טבעית ונעימה.

5.     מחזור מי מזגנים – שימוש במים "בחינם" להשקייה או שטיפת רצפות, חוסך בזבוז מים נוספים. 

6.     מאווררי תקרה – מלאים בסטייל, מניעים את האוויר בנעימות וללא רעש, וחוסכים שעות רבות של הפעלת מיזוג.

7.     קשרים עם הקהילה – שיתופי פעולה עם עמותות חברתיות / העסקת עובדים מאוכלוסיה מיוחדת מאפשרים עזרה הדדית, היכרות עם קהלי יעד חדשים ופרסום חיובי.

8.     משלוחים TA באמצעות אופניים – מצמצם את פליטת הפחמן הדו חמצני כתוצאה משימוש בדלק, מפחית עלויות, מפחית את העומס על הכבישים וגם עושים פעילות גופנית על הדרך.

9.     בונוס לרציניים – הצבת קומפוסט לזבל אורגני – מצמצם משמעותית את כמות האשפה הנזרקת לפח, ומאפשר להפיק דשן איכותי לעציצים וגינת הירק!

10.  עדיף להשתמש בכלים רב-פעמיים ולשטוף  אותם במדיח  לפי הנחיות משרד הבריאות. הדבר תקף גם להגנה מפני הקורונה! ואם לא ניתן, בשל מגבלות רישוי עסקים אז עדיף לבחור כלים המיוצרים בישראל.

כדי להתייעל כלכלית ולצמצם שימוש במוצרים חד פעמיים בעסק פנו לצוות "תו עירוני ירוק לעסקים"

למידע נוסף – עסקים ירוקים והפחתת צריכה

באתר  greenlabel.org.il או בדוא"ל/טלפון אלעד פולוסצקי – Polosetsky_e@mail.tel-aviv.gov.il 052-2862281

הרשות לאיכות סביבה וקיימות, עיריית תל-אביב יפו

עשרת הערוצים המופיעים בסמל הקיימות העירוני מבוססים על הגישה המכונה ”חיים של עולם אחד“ שמטרתה צמצום טביעת הרגל האקולוגית. עשרת העקרונות לקיימות אומצו על ידי עיריית תל אביב-יפו כאג’נדה עירונית ומהווים מודל עבודה בתחומי הקיימות בעיר.
אנחנו מזמינים אתכם.ן לקחת חלק פעיל בקידום אורח חיים מקיים בעיר בשלל תחומי הפעילות שלנו.

שיתוף:

כתבות נוספות:

דילוג לתוכן