בואו נדבר על הרגע הזה שאנחנו מעיפים אוכל לפח

נשמע מוכר?
קוראים לזה בזבוז מזון, זה קורה כמעט בכל בית וזה עולה לנו הרבה מאד כסף.

לפי דוח אובדן המזון של ארגון לקט ישראל והמשרד להגנת הסביבה, משפחה ישראלית ממוצעת זורקת בשנה מזון בשווי של כ-4,000 ₪ 

הכנו עבורכם.ן מגוון רעיונות וטיפים שיעזרו לחסוך הרבה כסף וגם לשמור על הסביבה.

בחנו את עצמכם "בזבזנים או מקצוענים" לחצו על הלינק, ובואו להבין איך אתם מתנהלים.

טיפים לצמצום בזבוז מזון

צמצום בזבוז מזון והתנהלות נכונה במטבח מורכבים מ-4 פעולות עיקריות שהן:
תכנון, קניה, אחסון ובישול. התנהלות נכונה בכל אחת מהפעולות יעזרו לנו לחסוך כסף, להנות מאוכל טעים, לשמור על הסביבה והבריאות שלנו.
לפניכם מגוון טיפים ומתכונים שיעזרו לצמצם בזבוז מזון.

איך מנביטים עדשים

ט"ו בשבט

טופו בתנור

לביבות לחנוכה

מה עושים עם בננות עייפות

מה עושים עם עגבניות עייפות

מה עושים עם קמח עדשים

מתכוני סלרי מפתיעים

משלוח מנות בריא ומקיים

מתכוני טופו מעולים

תבשיל טופו מנגולד

תכנון לו"ז שבועי

צריכת פירות וירקות עונתיים

אנחנו חיים במציאות שבה באמצע החורף אנחנו יכולים למצוא אבטיח וחציל ובקיץ כרובית ותותים. נשמע טוב? אבל האמת היא שלצריכת ירקות ופירות בעונה יש מספר יתרונות משמעותיים, במיוחד כשרוצים לחסוך כסף ולצמצם את בזבוז המזון שלנו.  

למה חשוב לצרוך פירות וירקות בעונה? 

  1. פירות וירקות בעונה עמידים יותר ולכן יחזיקו לנו מעמד זמן רב יותר במקרר או על השיש וכך נזרוק פחות! 
  2. פירות וירקות בעונה נמצאים בשיא שלהם, ולכן טעימים ובריאים יותר. אוכל טעים לא זורקים כל כך בקלות. 
  3. פירות וירקות בעונה לרוב זולים יותר וכך אנחנו חוסכים כסף בכל קנייה. 
  4. גידול פירות וירקות בעונה מצריך הרבה פחות משאבים (מים, אדמה, קירור). בקנייה עונתית אנחנו מפחיתים את טביעת הרגל האקולוגית שלנו.

המלצות אחסון פירות וירקות

פירות וירקות הם המוצרים ששיעור האובדן שלהם במשקי הבית הוא הגבוה ביותר.

הגורמים העיקריים לזריקת פירות וירקות הם קניה עודפת ואחסון לא מתאים, אשר משפיעים ישירות על שמירת טריות המוצרים.

איך אפשר לצמצם את בזבוז הפירות וירקות אצלנו בבית?

קבלו כמה המלצות לאחסון מיטבי של פירות וירקות.

מתכונים

הירקות / הפירות כבר קצת "עייפים"?  קבלו מספר רעיונות לשימוש, רגע לפני שהם מגיעים לקומפוסטר.

קשת המזון

קשת המזון של משרד הבריאות מציגה בצורה ויזואלית את ההמלצות הלאומיות לצריכת מזון בריא ומקיים. 

לתזונה בהתאם להמלצות, השפעה קטנה יחסית על הסביבה: פחות מוצרי מזון מן החי, פחות מוצרים אולטרה מעובדים, פחות אריזות ופסולת. תזונה שכזאת , אשר שמה דגש על רכישת מזון מקומי, עונתי וגולמי, אף מובילה להוצאה כלכלית נמוכה יותר.
 בישול ביתי, הכנה משותפת וארוחות משפחתיות תורמים לחיזוק תחושת השייכות, שימור המסורת, והעצמאות.

דילוג לתוכן