זריעת פרחי בר והטמנת פקעות לשיקום מסדרונות אקולוגיים בשיתוף תושבים

מזה מספר שנים הרשות לאיכות סביבה וקיימות ואגף שפ"ע פועלים להעשרת הטבע העירוני בעיר.
עיקר המאמץ הוא בהשבת מינים שנעלמו מבתי הגידול המקומיים בעקבות בנייה ופיתוח ותמיכה במערכת האקולוגית העירונית כך שתחזק את המסדרון האקולוגי בו עוברים ציפורים, חרקים ומאביקים.
יוזמה של 4 תושבות פעילות, בשנת 2012, בשיתוף אגף שפ"ע והרשות לאיכות סביבה וקיימות ובהנחיה של אדריכל הנוף והאקולוג ליאב שלם הביאה לשיקום של שלושה אתרים ראשונים בעיר, בשיתוף קהילה: חורשת אבנר, מעוז אביב ונחל פרדסים. היום שיקום טבע בעיר מהווה אג'נדה עירונית מובילה.
בשנתיים האחרונות נערכו פיילוטים לזריעת פרחי בר גם בחצרות בניינים – ביד אליהו ובצפון הישן, בכדי לחזק את אותו מסדרון אקולוגי.
השנה בשל הקורונה וחוסר היכולת לקיים אירועים – מיקוד הפעילות הקהילתית יתקיים בחצרות הבניינים. והזריעה באתרי הטבע תיעשה על ידי קבלנים.

סרטוני הדרכה

בסרטוני ההדרכה תוכל לשמוע מפי ליאב שלב – אדריכל הנוף והאקולוג המלווה את הפרויקט כיצד עושים זאת בפועל כל מה שצריך זה חצר עם שמש מלאה (לפחות 6-8 שעות שמש ביום), שיתוף השכנים בפעילות וכל הבניין ייהנה ממרבד צבעוני של פריחה באביב.

סרטון הדרכה להטמנת פקעות

סרטון הדרכה לזריעה של פרחי בר

הרשות לאיכות סביבה וקיימות, עיריית תל-אביב יפו

עשרת הערוצים המופיעים בסמל הקיימות העירוני מבוססים על הגישה המכונה ”חיים של עולם אחד“ שמטרתה צמצום טביעת הרגל האקולוגית. עשרת העקרונות לקיימות אומצו על ידי עיריית תל אביב-יפו כאג’נדה עירונית ומהווים מודל עבודה בתחומי הקיימות בעיר.
אנחנו מזמינים אתכם.ן לקחת חלק פעיל בקידום אורח חיים מקיים בעיר בשלל תחומי הפעילות שלנו.

שיתוף:

כתבות נוספות:

דילוג לתוכן