כהורים אנחנו יודעים שאין השקעה גדולה יותר מאשר הילדים שלנו. ובכל זאת, למרות ההשקעה והטיפוח שלנו, רבים מאיתנו לא שקטים לגבי מה הילדים שלנו אוכלים.

בספטמבר, הילדים חוזרים למסגרות ואנחנו יודעים שמה שהם אוכלים יכול לשמש להם כרשת בטחון לבריאות, לגדילה, ולהתפתחות הפיזית
והמנטלית. הרגלים מתקבעים מגיל צעיר, וזה הזמן שלנו לפעול, דווקא עכשיו בתקופה
מאתגרת, זו ההזדמנות שלנו להשפיע במקום הנכון – לעודד את הילדים שלנו לאכול טוב
היום כדי להגן עליהם לקראת המחר.

תכנית בתיאבון "מארגנת" לכם את קופסת האוכל כך שלא תצטרכו להמציא את עצמכם כל יום מחדש.

הכנו לכם את לוח הכריכים – כלי שיעשה לכם ולילדים סדר במה נכין כל יום בדרך למסגרת החינוכית.

לוח תכנון הכריכים מיועד לעזור לתכנן את השבוע יחד עם הילדים, לעשות להם חשק לטעום מאכלים חדשים, לשתף אותם בתכנון, לחזק את העצמאות שלהם ואת הנכונות שלהם להתנסות.

ללוח כריכים להדפסה בבית

כיצד להשתמש בלוח כריכים – הדרכה להורים –

  1. הדפיסו יחד את הקובץ של לוח הכריכים ובנק הממרחים, הירקות והפירות.
  2. הזמינו את הילדים לצבוע, לצייר, לרשום את שמם ולהפוך את הלוח לשלהם.
  3. הניחו לילדים לגזור את  הריבועים השונים.
  4. תכננו יחד את השבוע הקרוב והניחו בכל יום מגוון אחר.
  5. צלמו ושלחו לשאר בני המשפחה ואלינו לדף הפייסבוק תל אביב-יפו הירוקה.

לילדים בגיל כתיבה

  • אפשר להשאיר את הבנק ללא גזירה
  • הניחו את הלוח השבועי בתוך שמרדף ומגנטו למקרר.
  • רשמו בטוש מחיק את התכנון השבועי מתוך הרעיונות בבנק המאכלים.
  • מידי שבוע מחקו יחד ותכננו מחדש כדי לשמור על גיוון וראש פתוח.

איך להרכיב קופסת אוכל שווה ולפתוח את התיאבון?

  1. שדרגו יחד את הממרחים, שיהיו מעניינים –
  2. הוסיפו לממרחי הגבינה/ לחומוס/ לטחינה/ לאבוקדו הפתעות טעימות:

  • טפטפו מיץ סלק סגלגל.
  • חיתכו יחד זיתים לחתיכות קטנות והטמינו בממרח.
  • חיתכו עם האצבעות עירית/ עלי בזיליקום/ אורגנו/ פטרוזיליה והוסיפו לממרח.
  • עגבניות מרוסקות צובעות את הממרח ומרעננות את המנה.
    גוונו בצורות של הירקות והפירות –
  • חיתכו מקלות דקים, ריבועי מלפפון, קולפנים דקים.
  • חיתכו על ידי חותכן צורות מהירקות והפירות,

3. כדי למנוע בזבוז חיתכו אותה צורה משני פירות או ירקות שונים, הוציאו את הצורות החתוכות והחליפו בין שני הירקות או הפירות.
4. גוונו בצבעים – ירקות ופירות מגיעים בחמישה צבעים  – ירוק, אדום, צהוב או כתום, לבן וסגול. נסו לכוון לגוון לפחות 4 סוגים שונים במהלך השבוע.
5. לחם מלא או מלא לחם – הציעו לחם מקמח מלא, עדיף עם הסימון של " אפשרי בריא" – התו של משרד הבריאות. כדי להתחבר עם המלא – אפשר להתחיל עם לחם אחיד או עם כריך זברה : פרוסת לחם קמח מלא ופרוסת לחם לבן.
6. הכינו יחד פתקים מצוירים והניחו בקופסת האוכל -הילדים ירגישו בבית וזה יעלה להם חיוך ויעשה להם חשק לאכול.

כדי לעודד את הילדים לטעום

  • הכינו יחד מאכלים – כשילדים שותפים הם פתוחים יותר להתנסות.
  • הציעו מספר פעמים ואפשרו רק לטעום ואם לא טעים, להוציא החוצה.
  • שבחו את הילדים על עצם הטעימה.
  • ספרו להם למה כדאי להם לטעום.
  • אכלו
    יחד, אין כמו דוגמא אישית.

ארוחת הבוקר בגן או בבית הספר חשובה לריכוז, להרגשה ולתפקוד במהלך היום. אבל ארוחת הבוקר האמיתית מתחילה עוד בבית. שבו לאכול משהו קטן בשעה הראשונה אחרי ההתעוררות. כדי להתניע את הגוף והמוח ולהתחיל את היום ברגל ימין. 

דילוג לתוכן